Celá soutěž začala na konci února školním kolem, jehož součástí byl poslech a konverzace. Paní profesorka Linhart nás poctivě připravovala a nic nenechala náhodě – ke všem ze sedmi zadaných témat jsme měli co říct. Ve školním kole jsme si mohli libovolně vybrat, o čem chceme mluvit. Vybrala jsem si kombinaci více témat a povídali jsme si o mé rodině, zájmech a také například o tom, jak vypadá můj týden. Následovalo okresní kolo, které probíhalo velmi podobně. Nejprve nás čekal poslech, ale mám pocit, že tomu naštěstí nebyla přisouzena velká důležitost…:)  Téma konverzace bylo povídání o našem životě, takže to probíhalo velice podobně jako v kole předchozím. Všichni jsme si vylosovali číslo pořadí, ve kterém budeme soutěžit. Doufala jsem, že si vylosuji jedničku a budu mít vše co nejrychleji za sebou. A opravdu, na řadu jsem šla jako první.  Měla jsem patnáct minut na přípravu, kdy jsem si rozmyslela, o čem budu mluvit. Poté následovala příjemná konverzace s přátelskou porotou. Podařilo se mi postoupit do krajského kola, které se uskutečnilo za měsíc v Ostravě. Nejprve všechny soutěžící uvítali a rozdali nám gramatický test, jehož součástí byl opět i poslech. Poté už každý sám absolvoval konverzaci s porotou. Tentokrát se už témata losovala. I přes dosti poctivou přípravu jsem si byla vědoma, že některé ze zadaných okruhů rozhodně neovládám tak, jak bych chtěla. K vlastnímu zděšení jsem si vylosovala téma Počasí, roční období a svátky. Když jsem si myslela, že už to horší být nemůže, dostala jsem za úkol popsat obrázek rozbagrované ulice v dešti. Bohužel jsem si ani nevybavila, jak se německy řekne bagr :). K mému vlastnímu údivu jsem však postoupila do kola celostátního, které v letošním roce probíhalo online. Týden před konáním soutěže mi byly zaslány všechny informace a pokyny. Za úkol jsem měla vypracovat prezentaci na téma Můj dům, můj hrad a poslat ji porotě. Myslím si, že na ni porota kladla velký důraz. Samotný online pohovor pak proběhl o velké přestávce v učebně chemie na GPB. Velký dík náleží paní profesorce Linhart, která dokázala udržet všechny za dveřmi, a panu profesoru Gaurovi, který mi poskytl „soutěžní“ počítač. V 10:30 jsem se přes Teamsy připojila na mítink s porotou, ve které byl jeden rodilý mluvčí a dvě učitelky němčiny. Celá konverzace trvala asi 10 minut, nejprve jsem představila sebe a krátce také svou prezentaci a poté jsem zodpověděla pár dotazů poroty. Pohovor utekl rychle. Později odpoledne byly také online vyhlášeny výsledky. Především díky poctivé přípravě, ve které mě vedla a podporovala paní profesorka Linhart, se mi podařilo v soutěži zvítězit.

Vzpomínám si, jak jsem v únoru nechápala, kam všechna ta práce vede, a chtěla jsem toho nechat. Teď vidím, jak mě příprava posunula v němčině dále, získala jsem zkušenosti v konverzaci a jsem ráda, že jsem s tím hned na začátku nesekla…:)

Anna Václavíková, 2.A

Vítězka

Aničce srdečně blahopřejeme k úžasnému umístění a děkujeme za skvělou reprezentaci školy!

V jazykových soutěžích tohoto typu totiž do vyššího kola postupuje vždy jen ten student, který se v předchozím kole umístil na první příčce… V krajském kole se 27. dubna v kategorii II. B utkalo celkem 9 soutěžících, 12. května v kole ústředním pak již 14 a výsledky hodnocení se pohybovaly i v desetinách bodu. Aničce se podařilo zvítězit s náskokem 1,5 bodu před soutěžícím na celkovém druhem místě. Jak krajské (dle slov porotců), tak i ústřední kolo (dle tabulkových výsledků) bylo co do znalostí i dovedností studentů poměrně velmi vyrovnané.

Za PK německého jazyka

Mgr. Eva Linhart

Vítězství v krajském a ústředním kole Olympiády v němčině očima Anny Václavíkové
Logolink OP JAK Logo DofE Logo MSK