NEINVESTIČNÍ ÚČELOVÝ PŘÍSPĚVĚK V RÁMCI EVVO Z ROZPOČTU MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE – Podpora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty pro školní rok 2025/2026
Projekt: Město versus venkov: Srovnání mikroklimatu pomocí měření počasí
Název priority: Podpora badatelsky orientovaného vyučování
Cíl projektu: Cílem projektu je naučit žáky interpretovat meteorologická data z meteostanice – žáci budou získávat reálná data o počasí a klimatu ve městě a na vesnici a analyzovat je. Žáci budou rozvíjet badatelské dovednosti při práci s reálnými daty, která budou analyzovat v počítači. Projekt podpoří digitální gramotnost, porozumění klimatickým jevům a kritické myšlení.
Popis současného stavu problematiky: Škola v současné době nemá vlastní ani mobilní meteorologickou stanici, která by se dala použít ke sběru dat nutných k lepšímu pochopení učiva meteorologie a klimatologie, která jsou součástí ŠVP.
Tento interdisciplinární výukový modul propojuje environmentální výchovu, fyziku, informatiku a zeměpis.
Daná problematika bude nejprve teoreticky probrána ve vyučování, poté bude následovat terénní sběr dat a následně jejich analýza v konkrétních předmětech.
Účel příspěvku: Získané finance budou použity na nákup meteorologické stanice a menších terénních měřidel (meteostanic). Tyto přístroje mají čidla pro měření teploty, vlhkosti, srážek, UV záření, rychlosti a směru větru, tlaku.
Doba realizace: 1. 9. 2025 – 31. 5. 2026

